Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 22 (en 23): Van Orlando naar Zoetermeer

Zaterdag 28 juli 2012

En dan is het zomaar ineens de laatste dag van de vakantie. meestal is de nachtrust dan wat minder, je denkt toch een beetje aan wat komen gaat.
Onze eerste vlucht van Orlando naar Dublin vertrok pas om 19:00 dus eigenlijk hadden we best nog wel veel tijd. Wat we eerdere vakanties wel gedaan hebben waren we nu vergeten of eigenlijk hadden we er helemaal niet aan gedacht. Maar we hadden natuurlijk gewoon nog een dag extra de villa moeten huren.

Nu moesten we om 11:00 de villa uit. We hebben nog wel geprobeerd of we wat langer in de villa mochten blijven maar dat werd niet toegestaan. dat dachten wij al wel maar als je het niet vraagt mag het zeker niet. Er moest nog het een en ander vervangen worden in de villa na de lekkage dus om 11:00 zou de klusjesman voor de deur staan. Wel kregen we het aanbod om de bagage in de villa te laten en deze later op te halen.
We hebben allereerst op ons gemak weer ontbeten en geprobeerd de laatste dingen op te maken wat niet helemaal lukte. Glenn en Melvin doken nog voor de laatste keer in het zwembad.
Uiteindelijk waren we ruim voor 11:00 in de villa klaar en hebben we nog even gewacht tot Connie er was. Omdat we nog ruimte in de koffers hadden en er nog iemand gevraagd had of wij een paar Vans voor hem wilden meenemen, zijn we naar de  The Mall at Millenia gereden om bij de Vans store te kijken.
Zelf was ik er deze vakantie nog niet geweest, Maurice wel toen hij zijn iPad liet repareren.
Het blijft een erg mooie mall. Het was er ook flink druk wat we andere jaren niet gezien hebben maar het was natuurlijk zaterdag en het liep al weer tegen twaalven. Als we naar een mall gaan dan is dat meestal vlak na openingstijd omdat de ervaring is dat het er dan het rustigste is.
We zijn geslaagd voor de Vans en daarna nog even de Applestore binnen gelopen waar het weer enorm  druk was. Het lijkt wel of ze het voor niets geven. We hadden afgesproken dat we daarna naar de Florida mall zouden gaan want we moesten toch wel wat tijd overbruggen. We wilden in ieder geval in de foodcourt wat eten. Toen we daar waren kregen we wel spijt dat we niet in The Mall at Millenia hebben geluncht want het was er weer enorm druk. Uiteindelijk weten we wel met veel moeite een tafeltje te bemachtigen. We nemen allemaal wat we lekker vinden.
Applestore

Na nog wat rond gelopen te hebben en hier en daar nog een winkel binnen gegaan te zijn gaan we terug naar de villa om de koffers weer op te halen. We zien dat de klusjesman nog niet klaar is. Vanaf 16:00 mogen de volgende huurders de villa weer in dus hij zal nog moeten aanpoten om het op tijd klaar te krijgen. De koffers passen weer prima in onze midsize SUV.
We besluiten om binnendoor richting het vliegveld te rijden. Grappig want we komen weer op wegen waar we nog niet eerder gereden hebben. Als we aankomen bij het vliegveld is het behoorlijk druk bij de rental return van Alamo. Er loopt behoorlijk wat personeel rond dus uiteindelijk gaat het inleveren van de auto aardig snel.
Vervolgens lopen we naar de incheckbalie van Aer Lingus. Ook daar is het al behoorlijk druk terwijl wij dachten dat we aan de vroege kant waren. We vliegen om 19:00 en we zijn er 15:15.
Na een minuut of 20 zijn we aan de beurt en kunnen we de koffers kwijt.
Nadat we door de douane gaan komen we in de grote hal van het vliegveld. We weten dat er niet zo heel veel meer te vinden is als we de shuttle pakken naar de gate dus we blijven nog een tijd in dit gedeelte. We drinken een lekkere smoothie en eten nog wat kipnugets voordat we wel richting de gate gaan. We zien dat de vertrektijd onveranderd is dus dat is mooi. We vermaken ons weer prima bij de gate met van alles en nog wat. We praten nog even met Yvonne (ook een twinmom1995), erg leuk.
Zij hebben in Dublin een latere vlucht dan wij. Onze overstap tijd is ongeveer een uur en
Dat moet geen probleem zijn als het vliegtuig op tijd vertrekt, gelukkig gebeurd dit ook.
Nadat het diner (chicken or meatloaf) geserveerd is en het afval weer opgehaald wordt het rustig in het vliegtuig en proberen we wat te slapen. Glenn slaapt eigenlijk daarna al vrij snel voor een aantal uur.
Melvin, Maurice en ik slapen weinig maar met het entertainment system vermaken wij ons prima.
Zelf kijk ik twee films en een aantal afleveringen van Jamie Oliver cooks summer.
Verder kijk im af en toe hoever we zijn met de vlucht. Wat wel grappig is is het scherm waarop je ziet waar het nog donker is en waar al licht.
Uiteindelijk vind ik het zelf best wel snel gaan. We landen op schema dus we hebben tijd genoeg om bij de volgende gate te komen. We hebben zowel op de heen als terug reis het geluk gehad dat we vrij vooraan in het vliegtuig zitten en er dus snel uit zijn.
De volgende vlucht verloopt ook weer prima en we landen op zondag 29 juli om 11:50 op Nederlandse bodem. De koffers zijn er al gedeeltelijk als we bij de bagageband komen dus dat gaat ook vlot.
We krijgen al snel een telefoontje van het taxibedrijf en 5 minuten later komt de taxi voorrijden
Uiteindelijk zijn we om ongeveer 13:30 thuis. We besluiten om te kijken of het lukt zo lang mogelijk wakker te blijven en dan gewoon normale tijd naar bed.
Uiteindelijk storten we rond 19:00 in en besluiten we te gaan slapen. Als ik om 01:00 in de nacht wakker wordt besluit ik een Melatonine tabletje te nemen waardoor ik uiteindelijk de hele nacht nog slaap. Als dit zo doorgaat zal ik weinig last van een jetlag hebben.
Dat zou wel prettig zijn want dinsdag moet ik al weer werken.
Als ik dit verslag schrijf zijn we bijna al een week thuis en is het achteraf best goed gegaan met de jetlag. Wel stond ik tot en met vrijdag moe op maar dat valt dus reuze mee.
Het lukte mij niet om dit eerder te schrijven. Zelfs vorig jaar was ik volgens mij sneller terwijl ik toen toch wel wat anders aan mijn hoofd had.
Dat komt denk ik gedeeltelijk doordat ik al snel moest gaan werken maar ook omdat de olympische spelen bezig zijn.
Wij zien hier altijd zo veel mogelijk van en dit jaar kunnen we in de avond alles zien.
Er volgt nog een afsluiting van het blog en dan is het voor dit jaar helaas weer voorbij.