Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 18: Downtown Disney en weer hangen bij het zwembad

Dinsdag 24 juli 2012

Eigenlijk had dit bericht al lang op het blog moeten staan, helaas is dat niet gelukt maar  het is tenslotte vakantie. Inmiddels is ook dag 18 al weer voorbij. Wat gaat het toch hard.
Wat ik wel heel erg jammer vind is dat ik veel andere blogs nu mis. Soms lukt het mij tussendoor om iets te lezen. Meestal lees ik dan een bepaald blog in 1 x helemaal.
Buiten het feit dat je echt behoorlijk wat tips op doet over van alles en nog wat mis je ook een stukje herkenning als je ergens ook geweest bent en dat is zeker zo leuk.

Betekend dat ik thuis nog heel wat in te halen heb straks. Hopelijk gaat dat nog lukken want zelf moet ik al weer vrij snel werken na thuiskomst. Op zich niet erg want dan ben je wel sneller van je jetlag af. Eigenlijk stond vorige week al Little Toot op het programma maar door de perikelen met de lekkage in de villa hebben we dat afgezegd met het idee deze week nog te gaan.
Nu hebben we al heel wat langere ritten gemaakt en werden de kortere ritten behoorlijk langer.
Little Toot is ook zeker weer een erg lange rit en eigenlijk zijn we daar klaar mee.
We gaan het dus naar volgend jaar doorschuiven. We denken er aan om eventueel volgend jaar een week in de buurt van St. Petersburg of Tampa door te brengen en weer twee weken in Orlando.

Op die manier kunnen we in ieder geval weer naar een honkbal wedstrijd, varen met Little Toot  en eventueel bv. twee dagen Bush Garden meepakken. Het is nog wel even afwachten hoe het schema van de Tampa Bay Rays valt want ze moeten dan in die week natuurlijk wel thuis spelen.
Dit jaar hadden we gekozen voor de Universal Tickets om om toch een beetje Disney op te snuiven besloten we vandaag daar Downtown Disney te gaan.
Glenn en Melvin vonden dat niet zo interessant dus die bleven wederom bij de villa.
We  zijn nog steeds op zoek naar een activity kussen van Cars en hopen hem vandaag in Downtown Disney te vinden.We parkeren de auto bij parking B. We gaan waarschijnlijk niet overal naar binnen maar het is altijd leuk om hier even rond te lopen.Als eerste komen we dan World of Disney tegen. Hier loop je van het ene gedeelte in het andere en kan je je een behoorlijke tijd vermaken.









We komen hier  2 x Cars artikelen tegen maar vinden niet wat we zoeken. We lopen hierna rechts weer de winkel uit en gaan weer naar binnen bij Rawlings Making the Game. Her kan je heel veel kopen wat te maken heeft met honkbal. Daar kunnen wij natuurlijk niet aan voorbij lopen en wat wel leuk is, je kan er je eigen  knuppel laten maken alleen hebben wij dat nog nooit gezien.  Nu gaan we er ook niet op wachten want het duurt nog een paar uur.










Vervolgens vereren we Once Upon a Toy met een bezoekje. Hier is heel veel speelgoed te vinden, er rijd ook een trein door de winkel maar weer niet wat wij zoeken.
Wij vinden het ook altijd leuk om Mickey's Pantry binnen te stappen, hier vind je heel veel op het gebied van koken en ik kijk ook altijd even bij de koelkast magneten.
Dit keer zie ik er niets tussen wat ik wil hebben.

Daarna stappen we Disney's Days of Christmas binnen. Er wordt je meteen Merry Christmas gewenst, altijd leuk. We kijken nog even bij Design-a-Tee. Helaas lopen onze kinderen niet meer met dit soort t-shirts.  Hierna lopen we door naar Rainforest Cafe en vervolgens lopen we terug langs het water.









We zien nog een cover voor de iPad van Etch-a Sketch, grappig, ik heb vroeger zo'n ding gehad totdat er helaas aan de onderkant een barst zat waardoor het zand eruit vielen het dus niet meer werkte. Jammer dat er niet zo'n cover voor de iPhone 4 was want die had ik zeker gekocht. (jeugdsentiment)
We hoorden overigens op de radio dat de iPhone 5 in september komt.
We komen weer langs het Waterside stage en daar is op dat moment een groep muziek aan het maken is. Lego Imagination Center is de volgende shop. Hier gaan we niet naar binnen maar het is altijd we leuk om de gebouwde kunstwerken te bekijken. Dan T-Rex retailshop, ook altijd leuk om te zien. Hierna lopen we nog even naar Planet Hollywood en Disneyquest.

Inmiddels vinden we dat we weer genoeg gezien hebben en draaien nu terug.
Het is weer zwembadtijd. Het is weer goed warm dus we hebben er weer zin in.
Helaas houden we het ook vandaag niet helemaal droog. Gelukkig is dat niet te vergelijken met Nederland want hier blijft de temperatuur gewoon goed en is het meestal een flinke bui van korte duur.









Het is mij vandaag eindelijk gelukt 1 van de kleine hagedisjes op de foto te krijgen. elke keer als wij de voordeur open doen schieten ze razend snel weg. Dit is niet de kleinste die we gezien hebben, die was maar een centimeter of 2 en bijna nog sneller dan de rest. Deze is denk ik een beetje geschrokken want hij/zij bleef stokstijf staan :-)'s Avonds houden we het weer een keer eenvoudig met eten en blijven we hiervoor in de villa.

@Rick en Mandy: een hele dag bij de villa houden wij meestal niet uit maar een middagje is helemaal top dus dan is het inderdaad vroeg op pad.
@Marja: ja grappig he dat het thuis ineens heel andere foto's zijn. Daarom neem ik er altijd maar zo veel mogelijk wat niets is gaat gewoon weg.
@Ria: hey Ria leuk dat je ook een berichtje achter laat, alsnog gefeliciteerd en graag gedaan!
We hebben begrepen dat het met het mooie weer in Nederland weer over is als wij terug zijn :-(
@Sonja: zo is het maar net en niet alleen na een ochtendje park.
@derrobbie: drukte heeft misschien te maken met periode? andere 2  jaren waren we al twee weken terug.
@Saskia: wij willen ook altijd binnen een week weer terug en gaan dan meestal maar weer beginnen met plannen maken voor het jaar daarop.
@Yvonne en Rob: ja zo is het maar net, ik kan me niet voorstellen dat wij nog eens huren zonder eigen pool.
@Desiree: het is inderdaad net vakantie :-) Nog even....
@Anita: we hebben Dudley Do overgeslagen omdat we weg wilden gaan en niet kledder nat de auto in wilden. Hebben wel heel erg getwijfeld want het is net wat je zegt een lekkere opfrisser. Ik vond de Forbidden Journey ook zo eng dat ik er echt niet meer in ga. Maar wat ik zag was wel erg mooi.
Meestal probeer ik wel de nieuwe dingen.
@Ronikske: mij krijg je er ook niet meer in. Dudley Do gaat op een gegeven moment ook wel steil naar beneden maar dat kan ik nog hebben :-)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 reacties:

Marja en Tony zei

En dan maar weer met z'n tweeën op stap heerlijk slenteren door DTD, ik kan me er nu al op verheugen;)
En alweer plannen maken voor volgend jaar, toe maar Haha, maar is inderdaad wel lekker om even een weekje ergens anders te zijn.

Een reactie posten