Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 1: Van Zoetermeer naar Orlando

Zaterdag 7 juli 2012

Eigenlijk was ik van plan in de laatste week voor de vakantie nog een update te plaatsen maar dat is er helemaal niet meer van gekomen.
Het enige wat we nog niet geregeld hadden waren de 2 park bonus tickets voor Universal.
Omdat we met Aer Lingus vliegen konden wij ook via hen tickets bestellen. Zij waren daar nog net iets goedkoper mee. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
De eerste keer dat we het probeerde leek het allemaal goed te gaan. Het enige wat niet kwam was de bevestigings mail.
We hebben een paar dagen gewacht om er zeker van te zij dat het bedrag niet alsnog afgeschreven zou worden maar dat gebeurde niet.
Je kan voor Aer Lingus ook naar Amsterdam bellen dus dat hebben we gedaan. Daar werd ons gezegd dat er niets in het systeem stond en dat we het met een gerust hart nogmaals zouden kunnen proberen. Dit uiteraard gedaan maar er gebeurde weer hetzelfde.
Terug gebeld naar Amsterdam, daar wij mij verteld dat zij het voor ons niet konden boeken en dat wij zelf naar Ierland moesten bellen. Toen wij iemand in Ierland spraken werd er eigenlijk weer gezegd dat zij het niet voor ons konden boeken en dat wij het zelf moesten doen.
Vervolgens zijn wij op internet gaan kijken of we niet een email adres konden vinden hier in Nederland.Dit was eigenlijk zo gevonden en achteraf blijkt het de manager in Nederland te zijn.
zij reageerde nog dezelfde dag op onze mail terwijl het een zaterdag was. zij  ging erachter aan en wij zouden op maandag terug gebeld worden.
Uiteindelijk is het gelukt op dinsdag. De reden waarom het niet lukt lag volgens hen aan het systeem. Ze hebben het uiteindelijk in Ierland laten boeken.
Wel vreemd dat het bij andere mensen wel lukt en bij ons niet.
1 week voor vertrek speelden Glenn en Melvin hun laatste honkbal wedstrijd voor de zomerstop.
Even leek het erop dat Glenn een redelijk zware blessure aan zijn knie had opgelopen.
Glenn is o.a 1ste honkman (een lefty) en er dreigde een tegenstander uitgetikt te worden.
Helaas dacht deze jongen er anders over en hij liep hard tegen Glenn op die klaar stond om hem uit te tikken. Waarschijnlijk is zijn knie hierdoor verdraaid.
Afgelopen maandag bleek dat de knie gekneusd was. Met rust zou het goed moeten komen.
Het gaat inmiddels al weer een stuk beter.
Uiteindelijk werd het eindelijk 7 juli.
Dit jaar hebben we ervoor gekozen om met de taxi naar Schiphol te gaan.
De taxi was er precies op de afgesproken tijd. Binnen een half uur waren we op Schiphol.
Het inchecken ging via een zuil bij de KLM. Op zich gaat dit makkelijk alleen kregen we maar 7 in plaats van 8 instapkaarten. Voor Glenn bleek deze er niet bij te zitten voor de vlucht van Dublin naar Orlando.
We hebben nagevraagd hoe dat zat bij een dame die daar rondliep.
Zij vertelde dat de vlucht waarschijnlijk overboekt was en dat er dan onwillekeurig een aantal tickets uit gaan. Een gezin laten ze altijd bij elkaar dus de eerste optie was dat Glenn gewoon mee zou kunnen en de tweede optie was dat het hele gezin op een andere vlucht gezet zouden worden.
Voor ons eigelijk geen optie. Het begon dus al goed....Ik kan niet ontkennen dat we er de nodige stress van hadden. Aangekomen in Dublin was er een balie waar je met problemen terecht kon.
De enige vraag die gesteld werd was of wij ESTA hadden aangevraagd. Toen wij dit bevestigde werd de instapkaart meteen uitgeprint. Binnen 5 minuten waren we klaar.
Alle stress dus voor niets.
Het volgende obstakel op Schiphol waren de koffers inleveren.
Dit is inmiddels ook zelfservice. Het werkt op zich goed alleen hebben we twee koffers waar geen handvat aan de lange kant zit. Hier wordt het label wat je zelf uitprint aan bevestigd.
Het werkt niet als je het label aan het handvat van de korte kant doet want dan wordt het label niet gezien door het apparaat en komt de koffer terug.We moesten dus toch bij een bemande balie de koffer inleveren wat wel weer wat wachttijd betekende. De vlucht naar Dublin duurde 5 kwartier en verliep prima.
Voor drank en snacks moest betaald worden.
Wat echt ideaal is is dat je op de luchthaven van Dublin al door de immigratie kan. Je krijgt je koffer op een scherm te zien en je moet bevestigen dat het jou koffer is.
Dat scheelt enorm veel tijd. We hebben totaal 40 minuten moeten wachten. In Orlando of Miami is dit vaak veel langer.
Het grote voordeel is verder ook dat je op dat moment niet net een vlucht van 8 uur achter de rug hebt en daarom ook nog niet zo moe bent.
In die tijd maakten we kennis met een andere twinmom1995 wat erg grappig was.
Wij dachten te vliegen met een Airbus 330-300 maar als ik naar de indeling op SeatGuru kijk dan denk ik eerder dat het een 330-200 was want wij zaten op rij 12 en 13 en niet bij de nooduitgang.
Bij de 330-300 zou dat wel het geval geweest zijn.
De stoelen zijn ruim en voorzien van een prima entertainment system.
Er is een ruime keuze in films, tv series, muziek en spelletjes voor jong en oud.
In de stoelleuning zit een afstandsbediening wat meteen een controller is.

Kort nadat we opgestegen waren kregen we een drankje met pretzels.Wat betreft de maaltijd kregen we de keuze tussen chicken en beef. De chicken viel wat tegen volgens Glenn. De beef was eigenlijk pasta. Dit smaakte goed. Als je hierna iets wilde drinken dan moest je dat zelf halen. Dat was vorig jaar wel anders bij British Airines.Wat ons betreft was dat het enige minpuntje.Omdat wij zo ver vooraan zaten waren we snel het vliegtuig uit.Van tevoren hadden we afgesproken dat Maurice samen met Glenn naar Alamo zou gaan en ik samen met Melvin de koffers zou halen. Dit was een goede keus want toen wij met koffers ook bij de Alamo aan kwamen stond er een behoorlijke rij. Maurice had maar twee wachtende voor zich. We hebben een midsize SUV gehuurden we hadden ruim de keus.We twijfelden tussen een Jeep (het type ben ik vergeten) en een Dodge Nitro.
De laatste is het geworden. De 4 koffers en de handbagage ging makkelijk in de achterbak.
Glenn en Melvin zitten achter in ook prima dus wat ons betreft is het een prima keus
Met behulp van de TomTom waren we zo bij de villa. We hebben een duidelijke beschrijving gekregen van de eigenaar met alle benodigde codes voor de keysafe, het alarm, het modem en de kluis. Na de villa vluchtig bekeken te hebben zijn we de eerste boodschappen gaan doen bij de dollartree en de Walmart.
Het ging met name om de toiletartikelen en frisdrank. We hebben nog vluchtig iets gegeten.
De moeheid begon behoorlijk toe te nemen.
Uiteraard hebben Glenn en Melvin nog een eerste duik in het zwembad genomen. Om 21:30 (03:30 NL) waren we zo moe dat we al ons bed in doken.