Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 3 St. Augustine

Maandag 9 juli 2012

Zoals elke ochtend ging Maurice ook vandaag weer een Cuban bread halen bij de Publix.
De koffie haalt hij meestal bij de Dunkin Donunts omdat de Starbucks verder weg zit en de koffie dan al aardig is afgekoeld voordat hij terug is.
Toen wij samen in 1988 ook in Orlando waren zijn we een dagje naar             St Augustine geweest.
Wij vonden het leuk om dat nu ook weer eens te doen. Het was een rit van 2 uur.
Je kan de auto voor $10,00 makkelijk parkeren bij het visitor information  center. Hier kan je ook tickets kopen voor een treintocht die 5 kwartier duurt en $23,00 pp kost. Kinderen zijn gratis. Het is een soort hop on hop off treintje. Wij besluiten dit niet te doen. Als je verder loopt kan je op diverse punten alsnog tickets kopen, ook van andere maatschappijen. Je loopt vanaf het visitor information center downtown in. Hier zijn diverse winkeltje waar van alles te koop is. Uiteraard ook erg gericht op toeristen, er is genoeg prullaria te koop en er zijn diversen eettentjes.
St. Augustine is vroeger in verschillende handen geweest. In 1565 was het in Spaanse handen, in 1763 Brits, in 1784 weer Spaans en in1821 kwam het eindelijk in Amerikaanse handen.
Van elke periode zijn er wel invloeden terug te zien.
Vroeger werd het vaak aangevallen door piraten.
In 1672 werd er gestart met een fort, Castillo de San Marcos om Florida te kunnen verdedigen. De bouw heeft 23 jaar geduurd. Het fort is nu te bezichtigen voor $7,00 pp, kinderen tot 15 jaar zijn ook hier gratis. Het fort ligt aan de Matanzas River. Aan de andere kant van deze rivier is er ook nog een vuurtoren met museum te vinden.
Wil je deze kant bezichtigen dan is het aan te raden om op een trein te stappen.
Wij vonden dit net te ver lopen ook gelet op het weer.
Dat was namelijk schitterend dus lekker warm waardoor het een pittige wandeling zou zijn.
Je bereikt de overkant overigens o.a. over de Bridge of Lions.
Er zijn verder nog diversen musea te vinden, zoals een Pirate & Treasure museum,  een Old Jail en je kan een  beachtour op een seghway maken. Zelfs een cruise behoort tot de mogelijkheden.
Kortom er is genoeg te doen.
Nu moet je natuurlijk wel een beetje houden van dingen bezichtigen anders denk ik niet dat het interessant is. Het deed me een beetje denken aan Tarpon Spring maar dat is natuurlijk voornamelijk Grieks. We hebben iets gedronken bij een oud Amerikaans tentje waar ze ook zelf gebakken cookies verkochten die overheerlijk waren. Het winkeltje lag wat verscholen en je kon lekker in de schaduw zitten tussen de bomen.
Wij hadden nog het geluk dat er een vogeltje kwam kijken of er soms een kruimeltje koek over bleef.
Voor de lunch zijn we weer in de auto gestapt want Melvin had iets gezien wat hij wel wilde uit proberen namelijk Chick-fil-A. Natuurlijk is het weer een fastfood keten wat kip verkoopt maar net even iets anders klaargemaakt. Zelf had ik een wrap met een carrot & raisin salad wat erg lekker was.
Maurice nam een Chargrilled Chicken Sandwich en de jongens kozen voor de Chick-fil-a nuggets.
Het was de eerste keer dat we daar aten en het smaakte prima. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Toen we een stukje verder reden kwamen we een Dairy Queen tegen en we konden het niet laten om daar een ijsje te eten.
We kozen allemaal voor een Blizzard. Ook dit smaakte prima. Eigenlijk waren wij grote Coldstone fans maar ik moet zeggen dat dit ijs zeker zo lekker is.
Op de terugweg regende het wat. het waren de eerste druppels die we deze vakantie zagen maar we zaten in de auto en hadden er geen last van. Inmiddels was het al weer ver in de middag en was het rond Orlando aardig druk.
We zijn langs de Pizzahut gereden en hebben alvast voor de avond 2 pizza's meegenomen.
Thuis moeten we voor deze pizza echt naar Den Haag rijden, we kiezen dan voor de Domino's pizza's maar de pizza's van de Pizzahut zijn toch echt veel lekkerder.
Toen we bij de villa kwamen hebben we eerst weer lekker gezeten bij en gezwommen in het zwembad voordat we de pizza's hebben opgegeten.
Na het eten ben ik weer begonnen aan een update voor het blog wat nog niet meeviel omdat de slaap weer begon toe te slaan en ik aardig zat te knikkenbollen boven de laptop.
Uiteindelijk is het toch gelukt, misschien niet zo uitgebreid als anders maar je kan je volgers natuurlijk ook weer niet te lang laten wachten :-)
@Yvonne en Rob: Eigenlijk ziet onze eerste volle dag er altijd zo uit.
@Minneke: Zoals je hierboven kunt lezen is het aardig gelukt met genieten in St. Augustine.
@Teleton: Inderdaad heeft het veel weg van vakantie, toch echt heel anders als vroeger op de camping in de Wouwse Plantage.
@Sonja: Leuk dat weer lukt met het plaatsen van een reactie.
@Marja: Hopelijk krijg je hierboven een aardige indruk van St. Augustine.
@Patrice: we slagen tot nu toe elke dag nog wel voor iets maar dat zal toch wel een keer stoppen anders krijgen we het nooit allemaal mee:-).
Tiana: het ritme vinden we inderdaad elke dag een stukje meer.
@Barkies: Het is inderdaad verschrikkelijk als je zoiets overkomt. Gelukkig is dit niet het geval in de familie tot nu toe en hopelijk blijft dat ook zo, wel meegemaakt in mijn werk, afschuwelijk.
@Agnes: Ik kan mijn volgers ook inderdaad niet teleurstellen. Hoe krijgt Robert-Jan het toch elke keer weer voor elkaar?
@Jesse(Twan): We zijn al een paar keer langs Cane Island gereden, hebben jullie het ook naar jullie zin daar? Wij wel 2 jaar geleden.
@Arianne: Shoppen blijft toch 1 van onze favoriete bezigheden, zeker als je de prijzen en kortingen  ziet.
@Anita, ik ga navragen of ik de link mag doorgeven, was het mijn laatste werkdag helemaal vergeten.
Wij kijken nu regelmatig op jouw restaurant blog.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

15 reacties:

Saskia zei

Hey, ik heb net even bijgelezen want zoals je zelf al zegt is het bijhouden van je eigen blog al vaak genoeg na een lange dag. Jullie hebben al veel gedaan op die paar dagen dus dat gaat lekker zo. Wij moeten nog een beetje meer shoppen maar dat komt wel goed!!
Veel plezier,
Saskia

Rick, Sunshine State zei

Jullie zitten al helemaal in de vakantie modus, wat een lekkere dag weer !!

Marja en Tony zei

Wauw zeg, wat een uitgebreide beschrijving van het plaatsje, je zou dit zo als brochure kunnen printen;)
Je hebt er al een dagtaak aan om iedereen een antwoord te geven Haha!
Wel weer een heerlijk stukje wat ik zeker op ons lijstje er bij zal zetten, maar of we alles van het lijstje kunnen doen, geen idee, dan moeten we wel 6 weken gaan ;)

Teleton zei

En weer zo'n heerlijke relaxte dag! De kippentent hebben we nog nooit geprobeerd, moet er volgende keer maar eens van komen. De beroemde lijst van Anita zullen ze wel nooit halen, maar het ziet er wel smakelijk uit.

Agnes zei

Ja..... Dit was superbeschrijving van Augustine enne...... Wij offeren ons op om met Teleton mee te gaan naar de lekkere kip!! Leuke foto s ook....ga zo door hoor

Anoniem zei

St. Augustine staat ook nog op mijn lijstje. Ik wilde daar vorig jaar al naar toe maar het kwam er maar niet van, of het dit jaar gaat lukken? In ieder geval heb ik dankzij jouw blog al een beetje mogen proeven hoe het daar is.

arianne zei

St augustine staat bij ons ook de planning. Dus extra leuk om te lezen. Pizza hut ook helemaal goed en cold stone hiet ook favoriet. Dus dairy Q moet dus ook uit worden geprobeerd maar die overtuiging hadden we al via het blog van robbert jan :-) have fun!

Robert-Jan en Yvonne zei

Zo, eindelijk weer bijgelezen !! Je kan het maar druk hebben op je vakantie (met mijn blog schrijven natuurlijk, Hahaha !!). Nou, ik betwijfel of St. Augustine wat voor ons is, ik denk dat we de 2uur heen en weer terug ergens anders aan besteden, maar dank voor de uitgebreide beschrijving. Ik zie gelukkig wel de DQ, en inderdaad, Coldstone vinden wij hier allemaal ook lekker, maar DQ staat inmiddels bij mij bovenaan. Enne, dat Cuban bread bij de Publix staat ook hier op nummer 1 !

Yvonne en Rob zei

Veel gezien en lekkere dingen gegeten.
Vakantie dus :-)
Grtz.Yvonne

Dees zei

Wat een heerlijke vakantiedag! Cuban bread is geloof ik bij iedereen een hit, en dan een lekker aardbeitje erop, hhhmmmm!

jesse, christel en twan zei

wij vonden st.augustine ook leuk voor een keertje. we vermaken ons idd prima op cane island. groot genoeg voor ons en we vinden de ligging ook super

2theusa/Christa zei

Leuk St Augustine, moeten wij toch ook eens heen. We hikten altijd een beetje tegen de afstand aan. Hoe lang rijd je er ongeveer over? Ik had het begin van jullie blog even gemist, maar ik lees dat jullie al heerlijk aan het genieten zijn. Heerlijk hoor.

groetjes Christa

mineke zei

Wat een uitgebreide beschrijving van St.Augustine echt heel erg leuk beschreven.
Ik moet je eerlijk bekennen dat wij al diverse keren door St. Augustine zijn gereden alleen wij gingen dan naar de Premium Outlet Mall van St.Augustine, ik denk dat we toch maar een keertje echt St.Augustine in moeten gaan. Ik verheug me al weer op je volgende blog.
grtjes Mineke

Patrice zei

Loop ik ineens achter met lezen en had ik deze update gemist. Waarschijnlijk te druk met aftellen naar onze eigen vakantie :-)

Hé, maar wat een leuk plaatsje is Augustine zeg. Toen wij aan het plannen waren vorig jaar stond deze plaats eerst ook op het lijstje, maar is uiteindelijk er weer vanaf gehaald. Nu toch maar hoger op het prioriteitenlijstje zetten voor een volgende keer.

MarSSteR zei

SUPER interessant: dank u 8)

Een reactie posten