Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 15: Daytona Beach

Zaterdag 21 juli 2012

Na een heerlijke nachtrust besloten we om vandaag wel naar Daytona Beach te rijden.

In 1988 zijn we daar al eens samen geweest en vonden we het toen erg bijzonder dat je op het strand kon rijden. Wij woonden toen nog in Den Haag op een steenworp afstand van Scheveningen dus we waren strand wel gewend maar niet dat je er ook nog eens zelf op kon rijden.
We hebben nog overwogen om het uit te stellen tot volgende week want  de weervoorspellingen zijn goed en het is weekend dus het kan natuurlijk wel eens druk zijn richting de kust.

De schatting was dat we er ongeveer 1 uur en 20 minuten over zouden rijden. Zoals veel vaker deze vakantie stond er echter al weer wat file op de I4. Ook bij Daytona zelf liep het wat vast en reden we niet meteen goed omdat we de TomTom niet echt op Daytona Beach hadden ingesteld. We hebber er dus wat langer over gedaan. Dat is overigens niet de eerste keer, wij krijgen de indruk dat het drukker is dan andere jaren.

Aan de andere kant is het momenteel ook wel een week later in juli dat we hier zijn, misschien scheelt dat ook. Ik hoorde de jongens de hele week al over een sodapaloza, vandaag weet ik ook waarover ze het hebben. Dit is namelijk een grote beker limonade voor $0,59 die verkocht wordt bij de RaceTrac benzine stations. Daar hoef je dus geen dorst voor te hebben.
Net als bij St. Petersburg moet je over een brug om bij Daytona Beach te komen.
Eenmaal bij de kust zagen wij een ingang om op het strand te komen. Je moet eerst $5,00 betalen voordat je verder mag rijden.

Wat ons meteen opviel was dat het een behoorlijk stuk drukker was dan in 1988. In onze beleving waren wij 1 van de weinige die op het strand reden. Nu is het strand behoorlijk vol en is er weinig plaats om je auto op het strand te parkeren. Sommige mensen hebben vlak achter of in de auto een "zitje" gemaakt, andere zitten aan de andere kant van waar de auto's rijden. Veel mensen hebben ook een partytent bij zich zodat  ze lekker in de schaduw kunnen zitten. Op het strand staan diversen vrachtwagens die omgetoverd zijn tot snackkarren. Ook verkopen ze kleding.

We rijden een behoorlijk stuk op het strand en komen ook langs grote hotels zoals je ze ook langs de Costa's ziet. Wij zijn totaal geen strandmensen dus we parkeren de auto niet.

Als we weer van het strand af rijden zien we dat er geen boulevard is waarover je langs het strand kan lopen. Dat is een beetje jammer. Aan de andere kant van de grote hotels is verder weinig te zien, wel wat winkels met kleding e.d. maar voor de rest is daar weinig meer te beleven.
Net zoals op de heenweg rijden we langs het stadion waar de Daytona Speedway wordt gehouden.

We gaan op zoek naar iets waar we iets voor de lunch kunnen eten en komen terecht bij Wendy's.
Ze hebben daar heerlijke limonade, weer eens wat anders dan cola, sinas of 7up.
Onderweg wordt er nog eens een sodapaloza gekocht want er moet ook weer getankt worden.
Eenmaal in de buurt bij Orlando loopt het al weer vast.
Vooral op de I4 is het weer behoorlijk druk en staat het even echt helemaal vast.
Op de terugweg hebben we er ruim twee uur over gedaan.

Toen we uiteindelijk weer bij de villa waren zijn we eerst weer gaan zwemmen.
We hadden inmiddels van Connie via de mail gehoord dat de villa eigenaar akkoord is gegaan met ons compensatie voorstel. Zij zou het vandaag contant komen brengen en in de villa achterlaten.
Er lag netjes een enveloppe met het geld. Dat is toch mooi meegenomen.  Vanavond hadden we wel weer zin in pizza en hebben we een hele grote verse pizza en een kleine bij de Wallmart gehaald.
Gelukkig paste de grote ook nog in de oven. Als vooraf hebben we knoflookbrood meegenomen die ook erg lekker was.
Vandaag hebben we het ijs in de villa gegeten want we hebben zoals elk jaar weer ieder onze eigen smaak van het Ben en Jerrys ijs of van Hagen-Daz ijs uitgezocht.
Zo kwam er weer een einde aan dag15.

@Desiree: We zijn inderdaad volop aan het genieten:-)
@Hannie: Het is een leuke compensatie alhoewel wij wel denken dat we nog meer hadden kunnen vragen maar misschien zijn wij wel te bescheiden.
@Marja: Er werden inderdaad tattoos gezet in die fleamarket, als ik het ergens niet zou doen is het daar wel. Nou zou ik het sowieso nergens doen maar toch.
@Sonja: We hadden inderdaad vandaag weer alle tijd, lekker hoor.
@Saskia: We hebben 1 nacht niet in onze eigen slaapkamer geslapen, daarna mochten we de apparaten uit zetten in de nacht. Waarom dat niet de eerste nacht ook mocht is ons een raadsel alhoewel wij wel denken dat Connie erop heeft aangedrongen voor de tweede nacht.
@derobbie: Wij zijn tevreden met de compensatie.
@Cynthia en Theo: Zo is het maar net.
@2theUSA: We zijn inderdaad nog even in de mall geweest.
@Rick en Mandy: Ik kan me voorstellen dat jullie heimwee hebben maar voor jullie gaat het toch ook weer aardig opschieten?
@Yvonne: Dank je wel.
@Marina: Dat hopen wij ook en daar gaan we wel vanuit :-)

• Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 reacties:

Robert-Jan en Yvonne zei

Veel files op de I4 vind ik, en overal is het gewoon extreem druk. Last van crisis lijken ze hier niet te hebben. Zo'n dagje strand is ook aan ons niet besteed, maar die Sodapaloza moeten we misschien ook eens proberen !

Wel netjes van dat geld, mooie compensatie in ieder geval, voor alle ellende.

Marja en Tony zei

Wel super snel geregeld zeg, jullie "smartegeld" al binnen, daar kunnen jullie vast wel wat leuks mee doen!
Bij het strand gewoond, 1,5 uur naar het strand rijden en dan niet van strand houden Haha, dat is een goeie!
Ziet er allemaal weer heerlijk uit...ik kan niet wachten;)

Anoniem zei

Voor ons is het ook alweer een tijd geleden dat we op Daytona zijn geweest. Ook ik wil wel weer eens daar naar toe. Misschien komt het er binnenkort wel weer van nu ik jouw foto's heb gezien. En Sodapaloza? Alleen al om de naam zou ik het willen proberen.

Rick, Sunshine State zei

Ook voor ons is het al weer even geleden dat we naar Daytona Beach zijn geweest.. Het blijft wel trekken maar de rit ernaar toe hebben we nog niet gedaan.. dit schuift naar 2013.. we hebben al een redelijk gevuld schema in Oktober;-)

Saskia zei

Mooi meegnomen die compensatie, bij ons doet de eigenaresse of ze dood is, totale radiostilte!!
Wij vonden het op de I4 ook steeds druk terwijl ik niet de indruk had dat het overvol was.
Have Fun!!
Saskia

Cindy zei

Het strand in Daytona was begin maart een stuk rustiger ;-)
De I4 was toen ook al druk, heb ook file gehad.
Woon zelf ook aan de kust, en ben gek op strand. Als ik volgend jaar weer ga, wil ik ook Daytona weer bezoeken, heb er warme herinneringen aan, zo genoten van het strand!
Fijn dat jullie nu ook de compensatie hebben, kan je er tijdens de vakantie nog even van genieten.

Dees zei

wij zijn van plan na de cruise naar boven te rijden, om zo via de kust, naar Daytona te gaan. Ik vind dat je mooie foto's hebt gemaakt. Fijn dat jullie voor alle ongemak compensatie hebben gekregen en TOP dat het ook al klaar lag in de villa.

Yvonne en Rob zei

Heerlijk zo'n dagje strand.
Mooi opgelost die compensatie, en snel ook "boter bij de vis" ;-)
Have Fun!
Yvonne

cloggie68 zei

Fijn dat jullie compensatie hebben gekregen waar jullie tevreden mee zijn, dat is tenslotte het belangrijkste. Daytona Beach klinkt leuk, wij wilden dat vanuit Cocoa gaan doen maar het is er niet van gekomen, te druk met andere dingen.

mineke zei

Jullie hebben het weer reuze naar jullie zin gehad zo te lezen. Op zaterdags is het meestal behoorlijk druk op het strand van Daytona, je hebt diverse plekken waar je het strand op kunt gaan. Door de weeks is het een stuk rustiger.
Als je bijv.de Atlantic Ave afrijdt richting Ormondbeach daar is het zo wie zo een stuk rustiger.Hebben jullie nu niks meer aan natuurlijk, maar wie weet willen jullie ooit nog die kant weer eens op gaan. Ook de foto's zijn weer prachtig, de herinneringen komen bij mij ook weer boven zo. Wat fijn dat jullie je compensatie meteen hebben gekregen, Geniet nu nog maar lekker