Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 5: Relaxen en Altamonte Mall

Woensdag 11 juli 2012

Normaal gesproken gaan we in de ochtend op pad en gaan we in de middag lekker hangen bij het zwembad. Vandaag werden er nogal wat thunderstorms verwacht dus het leek ons verstandiger om het eens om te draaien. Uiteindelijk hebben we het vanmiddag wel horen rommelen maar echt veel onweer hebben we niet gezien, wel wat regen maar daar hebben we geen last van gehad omdat wij toen in de auto zaten.
Vanmorgen hebben we uitgebreid gezwommen en aan het zwembad gezeten.
Net toen ik zelf in het zwembad wilde duiken kwam de poolboy.
Hij keek naar de kwaliteit van het water en er moest chloor bij.
Hij gooide er eerst een behoorlijke "jerry"kan chloor in en even later kwam hij met een fles waarmee hij rond het zwembad liep en er elke keer een klein beetje van in het zwembad gooide.
Hij vertelde dat het verry strong was en dat zagen we ook want de rook kwam er af.
Hierna mochten we het eerste uur niet meer in het zwembad.
Geen probleem want ik had behoorlijke achterstand met het lezen van andere blogs en eigenlijk ben ik nog steeds niet bij gelezen want het zijn er momenteel wel erg veel maar zelf vind ik het ook leuk als mensen mijn blog lezen en reageren hierop dus ik ga straks wederom proberen om weer eens iets te lezen.
Omdat nog steeds niet alle verlanglijstjes zijn afgevinkt zijn we in de middag maar weer eens naar een mall gereden. Dit keer naar de Altamonte Mall. Eigenlijk zijn hier weer alle bekende winkelketens vertegenwoordigd. We gingen ook dit keer niet met lege handen naar huis maar we zijn nog op zoek naar een bepaald model Vans die we tot nu toe nog niet gevonden hebben dus als jullie ze zien laat het dan even weten. Verder zoeken we nog Uggs mini. Dat komt vast nog wel goed want we zijn nog niet in de Florida Mall en Mall at Millenia geweest.
Zowel op de heen als op de terug weg hebben we aardig wat file gehad, dat was een beetje jammer. Normaal is het ongeveer 40 minuten rijden vanuit kissimmee.
We reden ook nog langs de wallmart voor wat boodschappen en ik kon het weer niet laten om het farmacie gedeelte weer eens goed te bekijken. Het verbaast me elke keer weer wat hier gewoon in de schappen van de supermarkt staat. Dit keer kwam ik weer een glucosemeter tegen waarbij de meter verwerkt zit in de deksel van de strips. Ik vraag me af hoe nauwkeurig deze meter is.
Zoals gisteren al aangegeven leek deze dag wel erg op de dag hiervoor dus dat geeft mij de gelegenheid om wat meer over de villa te vertellen.
Wij hebben het via de eigenaren zelf gehuurd. Het is een Engels echtpaar.
Vorig jaar zaten we in Davenport en wij dachten toen dat we toch liever dichter bij de drukte wilden zitten. Of dit na deze 3 weken nog zo is dat moet nog blijken maar daar komen we nog een keer op terug. De villa in Davenport was groter,  had een slaapkamer en badkamer meer en alles zag er nieuwer uit. De villa waarin we nu zitten is groot genoeg voor ons dus dat is geen probleem.
We hebben thuis uitgebreid de website van de villa bekeken en zien nu we er zijn dat er al een aantal dingen vervangen zijn.
Zo staat er een nieuwe flatscreen tv, is het bankstel vervangen, de magnetron en de droger.
Naar onze mening zijn ze ook nog niet klaar met vervangen wat ons betreft de kraan van de keuken, de badkamers zien er verouderd uit en de zithoek buiten. Verder kan de bodem van het zwembad wel een verfje gebruiken want deze is niet meer zo mooi blauw. De muren binnen lijken wel recent geschilderd en voorzien van nieuwe schilderijen en muurschilderingen. Nu denk je misschien dat we niet naar ons zin zitten maar dat is zeker niet zo. Buiten is er genoeg ruimte om lekker bij het zwembad te zitten, volgens mij is dat meer dan vorig jaar.
Er is van alles aanwezig in de villa  zoals regencapes, koelboxen, een pc, een xbox op 1 van de kinderkamers, in elke kamer een tv, enz, enz.
 



De villas staan hier vrij dicht op elkaar maar je kijkt niet rechtstreeks bij de buren naar binnen door de beplanting. Vlak achter de villa staat volgens mij een sinasappelboom. Helaas zijn de sinaasappels nog groen. Regelmatig zien we salamandertjes en een eekhoorn lopen.
Wat we wel kunnen zien is dat de buurman een gigantische gas bbq heeft staan. die missen we wel, er staat wel een bbq maar geen gas helaas.
Inmiddels is dag 6 voor ons ook al weer bijna voorbij.
Het was een leuke dag in Universal Studios.
Morgen volgt het verslag weer.
@Saskia: deze volgorde bevalt ons altijd goed :-)
@Sandra: Dat vakantietempo kan gunstig en ongunstig zijn ;-) Met de nachtrust zit het inmiddels wel goed.
@Marja: Inderdaad is het blog van Anita erg handig en heken ik ook onderweg bepaalde restaurants die zij beschreven heeft.
@Desiree: Inderdaad belachelijk. Als jullie weer gaan kunnen wij mooi weer heimwee hebben.
@Kees: Hier regent het heel af en toe ook wel maar ja die temperatuur blijft gewoon goed :-)
@Agnes: Leuk Scheveningen, daar hebben wij ook heel wat voetstapjes liggen maar ja wat wil je als je in de achtertuin woont. Met die kleding zit het wel goed hoor.
@Yvonne en Rob: dan wordt het wel tijd om er gebruik van te gaan maken. Misschien komen wij er nog achter welke winkels wel korting geven.
@Christa: Precies, jij hebt het door :-)
@Patrice: Zo  is het maar net, normaal hang ik echt niet aan de grote klok hoe oud ik ben.
Er zijn tijden dat ik altijd jonger geschat werd. Helaas komt dat niet meer zo vaak voor :-(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

14 reacties:

Marja en Tony zei

Ik vraag me altijd af of je misschien toch langer moet wachten na een schoonmaak beurt van je zwembad, zoveel chemicaliën tegelijk erin en na 1 uur is dat finaal opgelost???
Toch weer een heerlijke relaxte dag, zalig!
Ik kan helaas nog niet voor je kijken voor de Vans:)

barkiesgoesflorida zei

Ik hen m nou door. Als ik via je emailbericht naar je blog ga krijg ik de dag ervoor te zien maar er staat dan alweer een nieuw verslag op. Dus heb lekker 2 dagen kunnen lezen. Bij Penpe lukt het altijd wel met 50+ korting. Jammer is altijd leuk zoveel korting. Je hebt het maar druk met al die blogs maar het relaxen gaat jullie goed af. Willen de jongens niet zichtbaar in beeld?
Universal is leuk hè?

Omaagnes zei

Zo een lekker clean badje is nooit weg...en de dag moet langer duren op vakante he,....al die blogs,ik zit iedere morgen met mijn ipadje in bed ze te lezen en doe er zo lang over dat ik zelfs halverwege kopje thee met plakje koek op bed krijg....kijk dat is nog eens luxe he,

arianne zei

Altamonte mall. Staat dit jaar ook op onze planning. In het verleden gingen we altijd maar de laatste jaren niet meer. Gaan dus ook maar weer eens kijken. Vans gymp ziet er erg leuk uit! Shop ze!

Teleton zei

Hahaha...jaloers op de gigantisch grote gas-BBQ van de buurman....Nog een geluk dat er kennelijk verder dank zij de struikjes niet meer te zien is bij de buurtjes!

Patrice zei

Ja, je zou er een dagtaak aan kunnen hebben aan het lezen van alle blogs :-) heerlijk om al die avonturen te lezen ! En volgens is het zeker geen straf om dat lezen te doen aan de rand van het (net schoongemaakte) zwembad.

Verder een heerlijk relaxt dagje. Beetje zwemmen, beetje shoppen, beetje bloggen, heerlijk !

Dees zei

gewoon in de C1000/AH hier een glucosetest-meter kopen is toch helemaal ondenkbaar. Leuk dat je er een foto van hebt gemaakt.
Jullie hebben heerlijk vakantie, niks moet. Lekker hoor.

Yvonne en Rob zei

Ja, is mij ook opgevallen dat er op dit moment veel families in Florida zijn. Ik ben zeker een uurtje bezig om alle blogs te lezen. Wel erg leuk hoor, en er gaan altijd wel handige tips voorbij, dus steek je er nog wat van op ook.
In die supermarkten sta ik ook altijd verbaasd van wat je daar allemaal aan medicijnen kunt kopen. Zijn we niet gewent in NLv;-)
Have Fun Tomorrow!
Yvonne

Alberdina zei

Jullie hebben het prima naar je zin zie ik, wij gaan vandaag de everglades in en dan richting fort mijers. Veel plezier.

Anoniem zei

Hey vakantiegangers..... beetje laat maar ik ben weer bij met lezen. Jullie genieten meer volop en ik geniet weer mee!!!
Wat kost zo'n glucosemeter in de supermarkt en verkopen ze ook pompen?
Have fun & groetjes uit het regenachtige Holland.
Hanneke :-)

Cindy zei

Lees elke dag mee, maar volg zoveel reisverslagen dat ik ook niet altijd reageer ;-)
Bij deze dus wel een keer. Leuk om jullie verslagen te lezen, en ik zet Altamonte Mall op mijn to do lijstje mocht ik weer een keer in Orlando zijn. Lijkt me een leuke mall.

Anita zei

Wij zijn pasgeleden ook in Altamonte mall geweest en het was erg vergelijkbaar met de Florida mall. Heerlijk toch al die shopping malls.
In één van de premium outlets zit ook een Vans store, misschien een ideetje.
Veel plezier weer.

Jeanette Bastiaanse zei

Ons zwembad was woensdag zelfs groen uitgeslagen. Geen idee wat ze er in gooiden, maar het leek ons beter om 24 uur te wachten met zwemmen. Wij vinden het ook zo druk, op Bronson Memorial Highway ben je gauw een half uur bezig om langs alle stoplichten te kruipen. Wij zoeken al allerlei sluipwegen ..... Veel plezier nog.

Robert-Jan en Yvonne zei

Zo, weer een paar dagen bijgelezen, maar dat waren de relaxdagen volgens mij ! Wel bizar dat je precies geen korting kreeg in de Outlets ;-) ?!

Een reactie posten