Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 19: Cocoa Beach en International Drive

Woensdag 25 juli 2012

Deze ochtend begon met wat vogels verder in de straat. Ik had gehoopt dat ze nog wat dichterbij zouden komen maar dat gebeurde niet. Achteraf bedacht ik mij dat ik ook best wat dichter naar ze toe had kunnen gaan maar het was nog vroeg....Even later liepen er andere vogels aan de overkant van de straat. Deze ook maar even op de foto gezet.
Ondanks dat we het niet meer zo zagen zitten om weer een heel ver stuk te gaan rijd en besluiten we vandaag toch weer in de auto te stappen en richting de Space Coast te rijden.We zien dan wel waar we uiteindelijk uitkomen.









We stellen de TomTom in op een weg zonder tol zodat we de kleinere wegen nemen en mogelijk wat meer zien. We rijden eerst langs de Race Track om te tanken en natuurlijk ook voor de Sodapalosa. Is ia tenslotte geen geld, $0,59 voor 0,95 l limonade (32 oz). Ik wil het ook wel eens zien wat er dan allemaal voor keuze is. Het overtreft echt mijn verwachtingen. Er is echt keuze uit bijna 30 verschillende soorten. Daarbuiten kan je ook nog verschillende soorten koffie tappen en een soort slushpuppies.










Die laatste twee vallen niet onder de actie van $0,59 maar zijn ook zeker niet duur.
We zien al snel dat er geen bekers van 32 oz zijn en vragen ernaar bij de cassiere. Ze zijn op en we mogen de bekers van 44 oz gebruiken wat betekend dat we 1,3 liter per beker tappen.
Dit alles nog steeds voor de prijs van $0,59. Dat zal je in Nederland niet gebeuren, in dat geval zijn de bekers gewoon op en zal je toch echt de werkelijke prijs voor de grotere beker moeten betalen.
We vragen ons nog af of deze bekers wel in de auto passen maar met een beetje passen en meten gaat dat prima. We vervolgen onze weg, dorst zullen we in ieder geval niet hebben.










We rijden over wegen waar we niet eerder geweest zijn, dat is altijd leuk. Als we stoppen bij een benzinepomp voor een sanitaire stop (hoe kan het ook anders na al die limonade) zien we net dat de postbode aan de overkant met de post bezig is. Er staan een behoorlijk aantal postbussen bij elkaar die zij eerst openmaakt. Ze neemt de post die erin ligt eruit. Het lijkt erop dat de mensen daar de post die ze willen versturen achter kunnen laten. Hierna gaat zij de post verdelen over de postbussen.  Wel handig lijkt mij want dat gaat vast een stuk sneller dan dat je langs alle huizen moet rijden.










We komen hierna op een erg stille weg terecht. We zien wat koeien in de wei staan en hier en daar een huis. We zien ook behoorlijk wat dieren zoals kraanvogels en roofvogels, we hopen natuurlijk ergens ook een croq te spotten maar helaas.
Uiteindelijk komen we terecht in Cocoa Beach en het valt ons op dat het gezelliger aandoet dan Daytona Beach. Het verschil zit in het feit dat er meer bedrijvigheid is als je van het strand af komt.










Grote trekpleisters zijn met name twee enorm grote surfshops. Ongelofelijk dat zij naast elkaar kunnen blijven bestaan. We zien dat je gratis in een parkeergarage kunt parkeren, ongelofelijk dat het gratis is bij zo'n grote badplaats. Als eerste lopen we richting het strand. Omdat het weer echt goed is, en de voorspellingen prima, is het behoorlijk druk op het strand. We zien in de verte Cape Canaveral en het lanceringsplatform.











We lopen over een soort loopbrug weer van en langs het strand waarna we naar de surfshops lopen.
Het lijkt er even op alsof je door de duinen loopt. Als eerste gaan we naar de Cocoa Beach Surf Company waar net zoals in Downtown Disney bij Rainforest Cafe een rond aquarium te vinden is. De vissen zijn hier wat minder kleurrijk maar er zwemmen hier wel een paar haaien. Zelf ben ik eens in Berlijn geweest waar een rond aquarium im een hotel stond waar de lift doorheen ging. Zeer apart. Helaas was ik daar maar 1 dag voor mijn werk en hadden we geen tijd meer om in de lift te stappen daar omdat wij anders het vliegtuig zouden missen. Je kan hier trouwens ook leren surfen vanaf $50,00.















Hierna liepen we naar Rons Jon Surf Shop. Ook hier staat een miniaquarium met minivisjes.
Deze winkel is echt heel groot en er is uiteraard van alles te koop veel op het gebied van strand en surfen. We zien bv. enorme rijen teenslippers, als hier niet tussen zit wat je zoek vind je het volgens mij nergens. Het zijn geen outlet prijzen maar daar vind je niet wat je hier vind.
Nadat we de winkel helemaal hebben bekeken en nog iets hebben gekocht verlaten we de winkel weer en gaan op zoek naar een plek waar we iets kunnen eten. We komen uiteindelijk terecht op het food court van de Merrit Square Mall. Als we er binnen lopen herkennen we de mall en zijn we er blijkbaar al eens eerder geweest. We kiezen allemaal wat we zelf lekker vinden. Dit is het grote voordeel van een food court.










Eenmaal weer bij de villa nemen we onze dagelijkse duik in het zwembad. Omdat we in de middag al uitgebreid gegeten hebben, eten we 's avonds brood lekker in de villa.
We gaan nog wel de deur uit voor een ijsje. Er wordt gestemd, DQ of Colt Stone. Het wordt DQ.










We rijden hiervoor dit keer naar de International Drive. Dit filiaal is groter en erg leuk ingericht met de geschiedenis van DQ op de muur. De keten is eigendom van een van de rijkste mensen in de wereld, Warren Buffet. Wat ons wel opvalt is dat de blizzards niet altijd op dezelfde manier worden gemaakt. Wij waren gewend dat bv. de Banana split van wit ijs gemaakt werd, hier was het met bruin ijs.











We lopen nog een stuk over de International Drive en wat opvalt is dat het nog erg druk is op straat.
Niet zo gek want er staan heel veel hotels aan de International Drive en even zoveel restaurants.
Daarbuiten is het best gezellig om daar een stuk te lopen.
Uiteindelijk waren we wat later terug dan normaal vandaar dat het niet meer lukte om een verslag op het blog te zetten. Inmiddels heb ik er vandaag (donderdag) twee geplaatst dus ik ben weer waar ik was. Nog steeds 1 dag achter maar ik denk dat we dat niet meer gaan inhalen want morgen (vrijdag) is het helaas onze laatste hele dag hier.

@Desiree: zit je weer klaar? Dit keer twee verslagen :-)
@Pieter en Petra: ik moest inderdaad ook aan jullie denken :-)
@Rick en Mandy: zo is het maar net.
@Sonja: het is inderdaad gelukkig geen werk, dat start al weer snel genoeg en alles mag niets moet.
@Yvonne en Rob: helemaal mee eens.
@Christa: ik ga volgende week proberen alles bij te lezen en kom dan vast ook weer bij jullie blog terecht. Het gaat de komende drie dagen vast niet meer lukken. Grand Canyon, lijkt mij gaaf om te zien.
@Fam Bastiaanse: Zo zit het precies, foto's uitzoeken en plaatsen. De snelheid van internet is hier een stuk minder. De filmpjes laat ik al achterwegen want dat duurt helemaal lang. Misschien plaats ik ze er achteraf nog bij.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 reacties:

Marja en Tony zei

Wat vliegt de tijd toch voorbij als je het naar je zin hebt, en daar zit je dan zo lang naar uit te kijken!
Wel weer een heerlijke onverwachte dag.
Succes met inpakken:{

Hannie zei

He, alweer bijna naar huis? Jammer hoor!
Wij moeten toch ook maar eens naar de race track

Cindy zei

Oh zit het er alweer bijna op? Jammer...
Cocoa Beach ziet er erg leuk uit, staat ook op mijn verlanglijstje de volgende keer.
En het lijkt erop dat jullie bij de DQ vlakbij mijn hotel aan Int.Drive waren.
Geniet nog even van de laatste dag!!!

Sonja zei

Wat gaat de tijd toch snel. Geniet van de laatste volle dag!

cloggie68 zei

Ook toevaalig, wij zaten in het hotel van de cocoa beach surf shop de eerste dagen van onze vakantie! Wij vonden het heerlijk daar!

Anoniem zei

Zo lekker even twee dagen bijgelezen. Toen ik vanmorgen jouw blog opende kreeg ik alleen maar een witte bladzijde, maar gelukkig nu valt er weer iets te lezen. Leuk om te lezen over Cocoa Beach. Goede tip. Misschien iets voor Marja en mij om ons daar af te laten zetten als de mannen naar Kennedy Space gaan.
Is de mall ook op loopafstand van het strand?

2theUSA zei

Ha, ha, dan kom ik je wel weer tegen op ons Blog. Grand Canyon was waanzinnig. Ik heb mij een uurtje vergist, geeft mij even de gelegenheid wat blogs bij te lezen. Wat is het weer omgevlogen voor jullie, he. Jullie hebben wel lekker veel gedaan, en genoten volgens mij. Ik wil je nog even een compliment maken voor het altijd beantwoorden van alle reacties. Het is toch leuk als volger om te lezen.
en bloggen kost veel tijd, mij in ieder geval, dus dank voor je tijd.

Groetjes Christa

Dees zei

Je hebt het weer helemaal goed gemaakt! Bedankt weer voor het bloggen. De volgende keer bij het tanken ga ik even naar binnen bij Race track. De tijd is voor ons ook snel gegaan. Niet te geloven dat ik je al weer 3 weken aan het stalken ben. En... de plannen voor volgend jaar zijn er ook al weer. HEERLIJK!!

Robert-Jan en Yvonne zei

Hé, die DQ zijn we nog nooit geweest, wel al vaker zien zitten. Toch misschien maar een keer binnenkijken (en wat bestellen) dan ;-) ! Laatste volle dag alweer, wat is dat voorbij gevlogen hè ! Ook voor iedereen hier (zelf mogen we nog wel een weekje)

Rick, Sunshine State zei

Wat gaat het toch altijd ongelooflijk snel, maar wat hebben jullie het lekker.. Vandaag zal ook weer een topdag zijn geworden daar twijfel ik niet aan. Sterkte met inpakken ;-(

Jeanette Bastiaanse zei

Leuk he Cocoa Beach. Ik had begrepen dat een van de surfshops zelfs 24 uur per dag open is.

Een reactie posten