Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 20: The Loop and Loop West

Donderdag 26 juli 2012

Zo langzamerhand gaan we al weer een beetje aan naar huis gaan denken. Na vandaag nog 1 hele dag en dan gaan we zaterdag al weer terug. Vandaag denken we daar nog maar niet aan, morgen is vroeg genoeg. We hebben wel zin om eens bij het winkelcentrum The Loop te gaan kijken. We hebben hier al eerder van gehoord in andere blogs en het lijkt ons wel leuk om daar te kijken.
Glenn en Melvin blijven wederom liever bij de villa. Waarschijnlijk zijn ze het winkelen wel zat nadat we gezegd hebben dat ze naar onze mening wel genoeg kleding en schoenen (3 paar) hebben gehad.
We rijden deze keer op een stuk van de 192 waar we eigenlijk nog nooit geweest zijn.
Onder andere ook langs de Starbucks waar Maurice bijna elke ochtend de koffie haalt.

 Een stuk verder zien we weer het bord van de ER van het Osceola Regional Medical Center. Er staat dat de wachttijd 10 minuten is en dat je een sms moet sturen. Ik vraag mij af hoe dat dan gaat. Veronderstel dat er iemand voor je is die veel zieker is dan aanvankelijk gedacht wordt. Je zou zeggen dat het dan uitloopt. Misschien roepen ze extra artsen op,als er te veel smsjes binnen komen, geen idee hoe dat gaat.
Hierna komen we op een weg wat ons heel erg aan een nieuwbouwwijk doet denken.
We zien hier ook voor het eerst dat er een soort fietspaden op de weg zijn gemaakt. In Nederland kan je het haast niet voorstellen dat er geen rekening met de fietsers gehouden wordt maar hier is het meer uitzondering dan regel.

Je ziet ook niet zo heel veel mensen fietsen en dat is nog wel te begrijpen ook want de afstanden zijn natuurlijk enorm.




Als we bij The Loop aankomen zien we dat het uit tweegedeeltes bestaat namelijk The Loop en Loop West. We rijden eerst een rondje om te kijken welke winkels er allemaal zitten en parkeren onze auto dan bij The Loop tegenover Bed Bath & Beyond. We kijken even naar binnen omdat we verwachten dat het niet echt een winkel voor ons is maar besluiten toch naar binnen te stappen. We lopen de hele winkel door want er zijn heel veel leuke dingen te koop. Buiten de basis benodigdheden zijn er ook kleine handige dingen te koop die je bv. bij ons vaak bij tel sell op t.v. ziet.
Erg grappig allemaal om te zien. Naast deze winkel zit een Sports Authority, we kunnen het niet laten om hier ook weer binnen te lopen.
We hebben inmiddels wel zin in koffie gekregen maar er is helaas geen Starbucks.
We lopen langs een winkel wat op een banketbakker lijkt. We stappen er naar binnen en zien een behoorlijke hoeveelheid zoet gebak. We kunnen er gelukkig ook koffie drinken dus we nemen ieder een bakkie met een vruchten gebakje erbij. Het is tenslotte nog steeds vakantie. Het smaakt echt goed.

Hierna vervolgen wij onze weg en lopen hier en daar nog naar binnen. Ook Loop west lopen we nog een gedeelte nadat we de auto daarvoor verzet hebben.




Het is weer goed warm vandaag en als het goed is zal het de tweede achtereenvolgende dag zijn zonder regen. Niet dat we veel last hebben gehad van de regen die gevallen is de afgelopen dag want meestal was dit pas in de middag als we we al gezwommen hadden in het zwembad.
Inmiddels loopt het al weer tegen lunchtijd en rijden we langs de Wallmart om weer eens hotdogs te halen. We hebben Glenn en Melvin beloofd om een milkshake van de Mac mee te nemen dus daar rijden we ook nog even langs. Ondanks de dubbele drive thru is het behoorlijk druk.
Ze hebben een policy dat nadat je betaald hebt je binnen 60 seconden je bestelling hebt. Lukt dit niet dan krijg je een tegoedbon van het bestelde bedrag. We krijgen een zandlopertje mee en het scheelde echt heel weinig of we hadden die bon gekregen die we vervolgens waarschijnlijk niet meer op hadden gemaakt. Als we terug zijn in de villa en er gegeten is kan het relaxen weer beginnen. In de avond mogen Glenn en Melvin weer kiezen waar we gaan eten. De laatste avond gaan we in ieder geval weer naar een steak restaurant. Morgen beslissen we wel welke het wordt. Zelf willen we nog wel een keer wat anders proberen maar de jongens zijn meer van hetzelfde als het ergens goed bevalt. Voor vanavond kiezen ze weer voor Cicci's pizza.
Dat vinden wij prima want het smaakt er meestal goed. Je moet er niet voor de gezelligheid heen gaan want het is echt een (vr)eetschuur. Vandaag is het er wel erg druk en we zien dat er weinig pizza's zijn. Ook de salade is bijna op. Dit hebben we nog niet eerder gezien. Later bijkt dat er een grote bestelling pizza's is die moet worden bezorgd waardoor ze dus achter lopen met het aanvullen van de pizza in het restaurant. Vandaag smaakt het op de een of andere manier minder. Als we niet al bijna naar huis zouden gaan was dit wel voorlopig de laatste keer.
We gaan nog even langs de Walmart voor de laatste boodschappen. Wat wel leuk is dat we Nederlandse stroopwafels zien staan.
Zoals al eerder gezegd morgen de laatste dag. We hebben geen plannen meer. De koffers moeten ingepakt worden en ik ga proberen zo veel mogelijk weg te wassen. Dat scheelt weer als we thuis zijn.
Inmiddels is het al weer vrijdagavond en weet ik niet of het mij lukt morgen om het verslag van deze dag te schrijven Die volgt dan zo snel mogelijk.
Voor iedereen die nog achter blijft in de USA nog heel veel plezier en voor degene die nog gaan alvast een goede reis en ik ga jullie weer volgen als ik thuis ben.

@Marja: voor 2014 hebben we ook al bepaalde plannen :-)
Die drie weken zijn inderdaad omgevlogen maar het wordt nu ook wel weer tijd om naar huis te gaan.
@Hannie: Race Track is echt een aanrader.
@Cindy: heel goed mogelijk dat de DQ vlak bij je hotel was. We zagen er heel wat staan en het voordeel van de international drive is dat je in ieder geval genoeg winkels/restaurants in de buurt hebt die lopend te bereiken zijn. Maar we zagen de I-ride trolley ook nog steeds rijden. Daar hebben wij in 1988, toen we niet de volledige 3 weken een auto hadden, veelvuldig gebruik van gemaakt.
@Sonja:hebben we gedaan hoor.
@Karen Kool: dat is ook toevallig. Het zag er in ieder geval allemaal gezellig uit.
@Sonja: goed idee maar het winkelcentrum is helaas niet op loopafstand. Ik zag er wel een bus stoppen en dacht nog dat is ook handig voor mensen die bij het strand logeren en geen auto hebben. Maar het is natuurlijk een hele uitzoekerij hoe je daar precies komt. Ik lees het tegen die tijd wel wat jullie doen :-)
@Christa: zelf vind ik het als volger inderdaad ook leuk als mensen terug reageren dus vandaar dat ik het zo gedaan heb. Andere blogs lezen lukt mij naast het eigen blog bijhouden bijna niet, dat ga ik volgende week weer oppakken.
@Desiree: hier stalken mag hoor, als je me maar niet in het stadshart achterna gaat lopen ha,ha.
Mattrob: het is inderdaad omgevlogen maar jullie (behalve Yvonne toch?) mogen nog een weekje alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je met de situatie thuis ook best al terug had willen gaan.
Hie dan ook in ieder geval nog veel plezier. Ik kan thuis lekker weer meelezen.
@Rick en Mandy: het is gelukt hoor met inpakken en het gewicht valt ook niet eens tegen. We hadden nog veel meer kunnen kopen:-)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

13 reacties:

Marja en Tony zei

Leuk de Loop, bij die bad winkel stonden wij vorig jaar ook eerst te twijfelen maar een maal binnen zijn er zoveel leuke dingen te zien, wat wordt je daar hebberig;)
Alweer de laatste dag, hoe moet ik nu die twee weken overbruggen zonder Blog in de ochtend ;(
Dus al flinke plannen, zelfs voor 2014!!:)
Ik hoop voor jullie dat de jongens dan nog mee willen!
Succes met inpakken en een hele fijne en veilige reis...
Tot snel ;) Groetjes Marja

Rick, Sunshine State zei

Heerlijke dag, beetje shoppen, lekker gebakje, relaxen in en om de villa, dat zijn de dingen die ik mis... Wat is het omgevlogen.. een top laatste dag, en ben benieuwd welk steakhouse jullie kiezen ;-)

En ...natuurlijk een goede reis terug !!!

Dees zei

Ik vind the Loop niet een echt gezellig winkelcentrum. Het is zo groot met die enorme parkeerplaatsen er tussen. Wel leuke winkels. Nou meis, het zit erop. Veilige thuisreis en bedankt voor het bloggen!

Hannie zei

Bedankt weer voor het meelezen en ik wens jullie een voorspoedige terugreis.

Sonja zei

The Loop heeft veel leuke shops, maar ver uit elkaar, wij gaan met de auto van cluster naar cluster. Voor jullie zit het er bijna op, bedankt voor je leuke verslag en je persoonlijke note aan diegenen die reageerden, knap hoor. Goede reis naar huis.

Cindy zei

Goede reis terug! En succes met het inpakken van de koffers ;-)
En ja, de I-ride trolley rijdt er nog steeds, hoewel geen gebruik van gemaakt omdat ik een huurauto had. Maar kon idd lopend naar een restaurant.

Anoniem zei

The Loop wil ik zeker ook nog een bezoekje brengen in de vakantie. En wat jammer dat de vakantie er (bijna) op zit. Ik wens jullie een hele goede reis terug naar Nederland. Dank je wel dat ik mocht meegenieten van al jullie belevenissen. Dat heeft mij weer geholpen om wat weken naar onze vakantie te overbruggen en me nog meer in de vakantiemood te brengen.
Groetjes Sonja.

Saskia zei

Ja de tijd gaat veel te snel!! Ik vond het heel leuk je blog te lezen al was dat vaak wat moeilijk toen we er ook waren. Alvast een hele goede reis terug en tot een volgende keer.
Gr. Saskia

Teleton zei

Niet te geloven, het zit er al weer bijna op. Nou ja, dan zit er niks anders op dan jullie een voorspoedige reis huiswaarts te wensen. Bij deze!

derrobbie zei

Wij vonden het erg leuk om jullie blog te lezen. Wij wensen jullie een hele goede terugreis toe :-)
Groetjes Robert en Angelique

Robert-Jan en Yvonne zei

Ik zie wel lekkere aardbeitjes op die gebakjes !! Nou, laatste dag zit er ook al op. Ik wens jullie een EXTREEM goede en soepele terugvlucht ;-) ! En doe de groeten aan mijn familie ;-) !

mineke zei

Wat is de tijd toch omgevlogen, dank jullie wel dat we mee mochten lezen, ik heb er in iedergeval ontzettend van genoten.
Ik wens jullie een hele fijne terugvlucht en een welkom thuis.
grtjes Mineke

Jacqueline zei

Bedankt weer voor elke dag verslag. Het was heerlijk om weer mee te lezen. Het begint alweer zo te kriebelen voor volgend jaar. We hebben nog te wachten tot april 2013. Maar je verslagen zijn geweldig en heerlijk mee te lezen. Veilige reis naar huis

Een reactie posten