Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Statue Cruise, A & F, Times Square

Dinsdag 3 januari

Voor de eerste nacht hebben we best aardig geslapen. Zelf ben ik wel een paar keer wakker geweest maar kon dan meteen weer door slapen. Ik heb het uiteindelijk tot 05:45 volgehouden.
Omdat we al verwacht hadden dat we vroeg wakker zouden zijn, stond er vandaag de Statue Cruise op het programma. Het kan daar behoorlijk druk zijn dus leek het ons wel een goed idee om er redelijk op tijd naar toe te gaan. Thuis hebben we Skype geïnstalleerd dus voordat we de deur uit gaan hebben we eerst contact met het thuisfront. Ik moet zeggen dat het goed werkt. Het wordt wel snel duidelijk dat we thuis niet gemist worden.
Voor het ontbijt besluiten we het makkelijk te houden, dit nemen we in het hotel.
Het is geen ontbijtbuffet maar het is te vergelijken met Dennys.
Zelf neem ik omelet met toast en Maurice neemt pancakes. Bij de omelet zat ook nog gebakken aardappel wat voor mij net iets te veel is. Het smaakt verder prima.
Hierna gaan we als eerst opzoek naar het metrostation Pennstation 8th Av. om daar een Metrocard te kopen voor een week en vervolgens op pad te gaan naar de Statue Cruise. Deze kaart kost $29,00.
Hiervoor mogen we onbeperkt gebruik maken van de Metro gedurende 1 week. De 7 dagen gaan we niet vol maken maar naar onze mening halen we het er wel uit.
Vanaf dit station is het vrij makkelijk om in Battery Park te komen want het is het eindpunt van lijn 1 die hier ook stopt.
Als we het metrostation uitstappen zien we in eerste instantie het punt waar een gewone ferry naar Brooklyn vertrekt. Als we de andere kant oplopen gaan we goed.
Bij de ticketverkoop is het nog rustig, we worden meteen geholpen. De kosten zijn $13,00.
Als we verder lopen beginnen de rijen mensen die staan te wachten voor de securitycheck. Deze rijen kennen we eigenlijk alleen van de pretparken en bij immigratie.
Deze check is net zo streng als op de vliegvelden. Het is ook niet toegestaan om grote tassen mee te nemen. Deze check kost ons een minuut of 40. Daarna moeten we nog even wachten totdat de Ferry er is.  De Ferry heeft 3 etages waarvan de bovenste open is. We besluiten om daar wel te gaan zitten omdat we het idee hebben dan mooie foto's te kunnen maken.
De afgelopen week is het vrij zacht geweest in New York maar vanaf vandaag is het een stuk kouder. Met name de wind zorgt hiervoor. Je kan niet zonder iets op je hoofd.
Later op de avond horen we dat het vandaag rond de 7 graden onder nul is geweest.
De omslag naar het koude weer is ook op het nieuws. Het is de koudste dag sinds februari 2011.
De eerste stop is Statue of Liberty. Helaas kan je momenteel niet in het vrijheidsbeeld in verband met renovatie. Buiten kan je om het vrijheidsbeeld heen lopen.
Er is ook een visitors centre waar uiteraard van alles te koop is. Verder kan je er uiteraard wat eten en drinken. Waarschijnlijk omdat het zo koud is, is het hier enorm druk dus we besluiten om straks op Ellis Island verder te kijken. Nadat je alles bekeken hebt kan je de ferry weer pakken naar de volgende stop: Ellis Island. Hier kwamen lang geleden de immigranten als eerste aan. Ook hier is er weer een Visitors centre met de nodige souvenirs. Hier is het een stuk rustiger in het restaurant dus hier eten we wel wat. De prijs valt ons erg mee.
Als we ook hier alles bekeken hebben pakken we de ferry terug naar Battery Park.
Het is ook mogelijk om van hieruit naar het vrijheidsbeeld te gaan dus je moet goed kijken of je de juiste ferry pakt. Terug op Battery Park zien we dat er nu wel een aardige rij voor de ticket verkoop staat
Maar het is dan ook inmiddels al middag.
We kunnen  niet zien hoe groot de rij is voor de securety check maar we vermoeden dat dit niet veel korter is geworden sinds vanmorgen.
Voor de boys willen we weer wat bij Abecrombie & Fitch mee nemen. We hebben begrepen dat je voor de winkel op 5th Av. behoorlijk in de rij kan staan om binnen te komen.
Dit zou niet het geval zijn bij de winkel op Water St. We zoeken uit welk metrostation naar in de buurt ligt. Dit is Fultonstreet. Als we uit stappen vragen we aan een dame welke kant we op moeten. Hierna is de winkel snel gevonden, hij ligt ter hoogte van pier 17.
We slagen voor Jordy voor een trui en voor Glenn en Melvin voor een jas.
Inmiddels is de middag ook al weer aardig om en gaan we terug naar het hotel om even te relaxen voordat we in de avond iets gaan eten. We hebben weer contact met het thuisfront via Skype.
We hebben alle twee wel trek in pizza en omdat er een pizzeria tegenover het hotel zit stappen we daar naar binnen. Het is een Famiglia Pizzeria. De smaak van de pizza's is wel goed maar ze zijn erg vet. Wij vinden het dus niet zo'n succes.
We vinden het nog wat te vroeg om terug naar het hotel te gaan dus we besluiten om naar Times Square te lopen. Dit is een behoorlijke wandeling maar dat vinden wij wel lekker.
Wij blijven ons wel verbazen hoe druk het op straat is en hoeveel taxi's je ziet rijden.
Times Square is in de avond 1 grote lichtshow. Helaas vergeten we bij ToysRus binnen te lopen om de grote draaimolen te bewonderen dus daar gaan we deze week nog een keer naar terug.
Uiteindelijk zijn we rond 21:30 terug in het hotel.
Ik schrijf nog het blog van de eerste dag en daarna vallen we al snel in slaap.Voor de volgende dag hebben we tickets voor het 9/11 Memorial.

@Anita: We hadden al betaald voor een kamer met Wifi. De upgrade was alleen een iets luxere kamer.
@Tralls: dankjewel.
@Sonja: Het hotel is inderdaad prima, de douche en de kast is alleen wat klein. Het genieten lukt aardig.
Ik hoop morgen weer wat van je blog te kunnen lezen.
@Christa: dankjewel.
@MattRob: Op zich was ons vliegtuig ook prima. Inderdaad grappig dat jullie ook in NY waren.
Het eerste wat wij zagen van NY was ook de skyline maar dan vanuit de shuttlebus.
Ik hoop morgen ook aan jullie blog toe te komen. Veel plezier in ieder geval.